ویتامین های موثر در تقویت مو

ویتامین های موثر در تقویت مو

 

هفت ماده ای که باعث تقویت و رشد دوباره موهای شما می شوند

افراد زیادی هستند که موهای با ظاهر سالم و شاداب را نشانه ای از سلامتی و فاکتوری از زیبایی می دانند.در واقع ریزش مو به نوعی با کمبود موادی که در ادامه ذکر می شود، در ارتباط است. این درحالی است که عوامل دیگری مانند  سن ، ژنتیک، و هرمون ها در ریزش مو موثر هستند.در این مقاله بصورت مختصر پنج ویتامین و سه ماده مغذی مهم را عنوان می کنیم.

 

ویتامین آ 

ویتامین آ به غدد پوستی در ایجاد مواد چربی به نام "سبوم" کمک می کند. سبوم پوست سر را مرطوب کرده و به سلامت موهای شما کمک می کند.

 

گروه ویتامین بی

یکی از معروف ترین ویتامین ها برای سلامت موها گروه ویتامین بی می باشدکه به آن بیوتین گفته می شود. پژوهش ها نشان داده است که یکی از عوامل ریزش موها کمبود بیوتین است. اگرچه کمبود ویتامین بی به دلیل فراوانی این ماده در مواد غذایی به ندرت اتفاق می افتد.

 

ویتامین سی

رادیکال های آزاد ممکن است باعث مسدود شدن روند رشد موها و پیر شدن آن شود. ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی است که در مقابل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به بدن کمک خواهد کرد.این ویتامین همچنین به جذب آهن مواد غذایی، نیز کمک خواهد کرد.

 

ویتامین دی

پایین بودن میزان این ویتامین و فقر آن در بدن، یکی از عوامل ایجاد آلوپسی و تاسی است.پژوهش ها نشان داده است که ویتامین دی ممکن است به ایجاد فولیکول های جدید کمک کند، منافذ ریز در پوست سر که می توانند باعث ایجاد موهای جدید شوند. البته این نکته لازم به ذکر است که نقش دقیق این ویتامین روی رشد موها نامشخص مانده است.

 

ویتامین ای

همانند ویتامین سی ،ویتامین ای نیز یک آنتی اکسیدان قوی است. در پژوهشی ، داوطلبینی که دارای مشکل ریزش مو بودند طی مدت هشت ماه مصرف مداوم ویتامین ای ، نشانه هایی از افزایش رشد مو را شاهد بودند.

 

آهن

آهن به گلبول های قرمز در حمل اکسیژن به سلول ها کمک می کند. این عامل ،آهن را یک عامل مهم در سلامت بدن و همچنین سلامت موها به شمار می آورد.

 

زینک (روی)

روی نقش مهمی در رشد بافت مو و ترمیم آنها دارد. این ماده همچنین به غدد چربی اطراف فولیکول کمک می کند تا عملکرد مناسب و درستی داشته باشند. یکی از نشانه های کمبود روی،ریزش موها است. پژوهش ها نشان داده استکه مکمل های روی باعث کاهش ریزش موی ناشی از کمبود روی داشته اند.